جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

یادروز 18شهریور02-انگیزه-همکاری-قسمت 2

همکاری

همکاری، اصل اول ایجاد انگیزه

در ادامه یادداشت دیروز، 3 اصل انگیزش را از دیدگاه اَلفی کُهِن در 3 روز بیان می‎کنم.

کُهِن، اولین اصل را همکاری عنوان می‌کند. بدین نحو که دانش‌آموزان مطالب آموزشی را در قالب‌های دوتائی یا گروهی با هم کار کنند.

شاید جو کلاس چیزی شبیه به بازار شام شود که می‌دانیم خالی از سکوت است، اما یادگیری در آن جریان و فعالیت در آن امواج چند متری دارد.

این نحوه‌ی اجرا، هم زحمت معلم را برای توضیح کم می‌کند و هم یادگیری را در دانش آموز ماندگارتر می‌کند.

تصور عمومی بر این است که دانش آموزی که هنوز چیزی از درس یاد نگرفته، چطور می‌تواند به بحث درباره آن در کلاس بپردازد و از آن لذت هم ببرد؟

ایده‌ای که ویلیام گلسر در کتاب مدرسه کیفی آنرا پیشنهاد می‌دهد، خواندن مطالب درسی، در شب قبل از کلاس است.
به نحوی که دانش آموز تنها با روخوانی در جریان مطالب قرار می‌گیرد.

آنها در کلاس با به اشتراک‌گذاری دیدگاهشان با همکلاسی‌ها و معلم و بحث و گفتگو درباره موضوع، به یادگیری خود عمق می‌بخشند.

💐نحوه اداره کلاس بدین نحو نیز در ابتدا سخت به نظر می‌آید، اما به مرور زمان و ایجاد لذت در دانش‌آموز و معلم، اجرا آسانتر شده و ساعت کلاس دلپذیرترین ساعت ممکن روز می‌شود.

🥀حال آنکه در روش‌های مرسوم، خوانش مطالب پس از تدریس است که به جهت عدم همکاری دانش‌آموز، لذتی ناشی از آموختن شامل حالش نمی‌شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری
پیمایش به بالا

یک جلسه کوچینگ رایگان

1 ساعت جلسه رایگان کوچینگ در زمینه‌های نوجوان، خانواده و زندگی هدیه‌ی من به همه آنهایی است که با ورود به سایت به من افتخار داده‌اند.

بارها اتفاق‌افتاده که تنها یک جلسه‌ی رایگان برای کوچی‌هایم، راهگشا بوده و توانسته‌اند پس از آن مسیر دلپذیرتری را برای خود انتخاب کنند.

شماره تلفن خود را وارد کنید و اولین جلسه کوچینگ را رایگان دریافت کنید